London dag 5
Dag 1 finns här
Dag 2 finns här
Dag 3 finns här
Dag 4 finns här
Då har vi alltså kommit till sista dagen på vår resa till London. Under de tidigare dagarna hade jag kunnat gå i tunika och bara haft jacka morgon och kväll, men just denna dag slog vädret om totalt till ett mer “klassisk novemberläge”. Det var rått, kallt och framåt middagen började det dessutom duggregna.
Samtidigt passade det oss faktiskt perfekt. Först fick vi en riktigt fin förmiddag i Hyde Park, och sedan — när vi både hunnit till King’s Cross och besökt Harry Potter-butiken där — började regnet falla på riktigt. Då var det ändå dags att åka mot flygplatsen. Dessutom var det tur att jackorna åkte fram just den dagen, annars hade allt vi shoppat aldrig fått plats i väskorna 😀
Morgon i parken
Vi började dagen lugnt med frukost och schack i parken utanför hotellet.


Och det är ju inte bara Pokémons som Teonor jagar 🙂 — här var det ekorrar som stod för underhållningen.











Dessutom fanns det gott om närgångna men ändå ganska fredliga fåglar i parken. Medan vi stod och tittade på dem red plötsligt drottningens garde förbi oss i en låååång karavan. Bara en sån sak.
Medan vi står och tittar på fåglarna riden drottningens garde förbi oss. En låååång karavan.











En liten omväg (med flit)
Eftersom vi inte hade så mycket planerat just denna dag tog vi medvetet en sväng åt “fel håll” för att besöka Harry Potter-butiken vid King’s Cross Station. Vid plattform 9¾ finns ju en butik — ungefär som den vid studion, men betydligt mindre, mer folk och med lite annat utbud.
När vi skulle betala kommenterade jag folkmängden till kassören. Han svarade lugnt att “idag är det lugnt — jag kan se andra sidan väggen.” 😄
Jag och Teonor höll dock inte riktigt med. Vi började faktiskt längta lite efter lugnet hemma i Burseryd … och efter hundarna. Ja, och Fredrik också förstås 🙂










Slut på resan — men inte på minnet
Så där har ni det — slutet på denna Londonresa. Det var allt för den här gången. Jag har faktiskt fler Londonbilder… men inte som jag tänker visa här 😀